EMS Full body workout in 20 minuten 

De Bodytec workout is een revolutionaire en efficiënte total body weerstandstraining waarbij je in 20 minuten het hele lichaam traint. Deze training is een figuur corrigerende training en zorgt voor spiervergroting en een snellere metabolisme. De training geeft je meer energie en een vitaal gevoel.

Met deze training wordt u gekoppeld aan de Miha Bodytec apparatuur. Deze maakt gebruik van Electrische spierstimulatie ( EMS = Electrical Muscle Stimulation ) en wordt al sinds jaar en dag in de fysiotherapie en in de topsport toegepast. Dit principe werd verder ontwikkeld en daardoor kan ook de “normale sporter” er zeer efficiënt gebruik van maken.

De Bodytec training is effectiever dan reguliere krachttraining, het volledige lichaam wordt in één keer getraind, ook de dieper liggende spieren worden versterkt en zowel de doorbloeding wordt hierbij verbetert.

Het lichaam stuurt miljoenen elektrische signalen via het zenuwstelsel naar de spieren om te kunnen bewegen en te sporten. De Miha Bodytec apparatuur stuurt dezelfde lichaamseigen elektrische impulsen. De spieren herkennen diezelfde impulsen en de spier spant zich sneller en sterker aan dan tijdens een gewone training. Met deze training worden 90% van de spiervezels in het lichaam aangespannen. Normaal is dit 40-50%. 

Hoe werkt de training :

Door middel van het speciale vest, armen-, benen- en billen band worden de 8 belangrijkste spiergroepen tegelijk getraind.  En niet diverse spiergroepen achter elkaar,  zoals bij een gewone training in de sportschool waarbij je uren moet trainen. ( 20 minuten EMS training staat gelijk aan 3 uur sporten in de sportschool ) Ook is het zo dat de belasting op de gewrichten erg klein is.  

Vóór en na de training :

  • De training zorgt ervoor dat er veel afvalstoffen afgevoerd worden vanuit de spieren, daarom is het noodzakelijk om vóór, tijdens en na de training genoeg water te drinken.
  • Eet van tevoren een kleine maaltijd als je langer dan 2 uur geen maaltijd heb gegeten.
  • Na de training is het advies een eiwitrijke maaltijd/kwark/reep/shake te nemen.
  • Wees voorzichtig met alcohol direct na de training.

Contra-indicaties :

  • Tumoren
  • Tuberculose
  • Vaataandoeningen
  • Bloedingen ( aanleg tot )
  • Neurologische aandoeningen ( spier- en zenuwziekten )
  • Huid intolerantie ( gevoelige huid )
  • Diabetes mellitus ( suikerziekte )
  • Epilepsie
  • Rug hernia of liesbreuk

Géén training mogelijk bij onderstaande :

  • Zwangerschap
  • Drager van een pacemaker
  • Ontstekingen ( bacterieel of viraal )
  • Vasculaire stents ( metaal )